Booking.com

Zakaj je Kokos Dober za Vaše Telo in Zdravje?

Kokos je plod kokosove palme (Cocos nucifera), ki se običajno uporablja zaradi vode, mleka, olja in okusnega mesa. Kokosova drevesa veljajo za najbolj naravno razširjeno sadno drevo na planetu in so doma v jugovzhodni Aziji ter na otokih med Indijskim in Tihim oceanom. Danes kokosove orehe gojijo po vsem svetu in postajajo vse bolj priljubljeni zaradi svojega okusa, kulinarične uporabe in številnih potencialnih koristi za zdravje. Ta članek bo raziskal pet potencialnih prednosti kokosa in nekaj preprostih načinov, kako jih dodati svoji prehrani.

Kokos je plod kokosove palme (Cocos nucifera)
Kokos je plod kokosove palme (Cocos nucifera)
Booking.com

Vrste kokosovih živil

Surovo belo meso v kokosovem orehu se imenuje jedro. Ima čvrsto teksturo in slasten, rahlo sladek okus. Če imate cel kokosov oreh, lahko surovo meso postrgate iz lupine in ga pojeste. V predelani obliki ga boste običajno našli narezanega, naribanega. Kokosovo mleko in smetana sta narejena s stiskanjem surovega, naribanega mesa. Posušeno kokosovo meso običajno naribamo ali obrijemo in uporabimo pri kuhanju ali peki. Lahko ga dodatno predelamo in zmeljemo v moko. Kokosovo olje se pridobiva tudi iz mesa in se lahko uporablja za kuhanje namesto drugih rastlinskih olj. Kokosovo meso je okusno in rahlo sladkasto, uživamo pa ga lahko surovo ali posušeno. Iz njega se proizvaja veliko sorodnih izdelkov, vključno s kokosovim mlekom, smetano in oljem.

Kokos je zelo hranljiv

Za razliko od mnogih drugih sadežev, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov, kokosovi orehi zagotavljajo večinoma maščobe. Vsebujejo tudi beljakovine, več pomembnih mineralov in majhne količine vitaminov B. Vendar pa niso pomemben vir večine drugih vitaminov. Minerali v kokosu so vključeni v številne funkcije v vašem telesu. Kokosovi orehi vsebujejo še posebej veliko mangana, ki je bistvenega pomena za zdravje kosti in presnovo ogljikovih hidratov, beljakovin in holesterola. Prav tako so bogati z bakrom in železom, ki pomagata pri tvorbi rdečih krvnih celic, ter selenom, pomembnim antioksidantom, ki ščiti vaše celice.

Kokos je zelo hranljiv
Kokos je zelo hranljiv

Velik del maščobe v kokosu je v obliki srednjeverižnih trigliceridov (MCT). Vaše telo presnavlja MCT drugače kot druge vrste maščob, saj jih absorbira neposredno iz vašega tankega črevesa in jih hitro porabi za energijo. En pregled o koristih MCT pri ljudeh z debelostjo je pokazal, da lahko te maščobe spodbujajo izgubo telesne maščobe, če jih uživamo namesto dolgoverižnih nasičenih maščob iz živalske hrane. Vendar je potrebnih več raziskav, da bi ocenili, ali morebitne koristi, povezane z MCT, veljajo tudi za kokosovo olje.

Čeprav ima kokosovo meso veliko maščob, vsebuje tudi MCT, ki se presnavljajo drugače kot druge vrste maščob. Meso vsebuje tudi ogljikove hidrate in beljakovine ter številne bistvene minerale, kot so mangan, baker, železo in selen.

Antibakterijski učinki

Čeprav je potrebnih več raziskav, ki vključujejo ljudi, so nekatere študije pokazale, da bi kokosovo olje lahko pomagalo preprečiti rast nekaterih sevov bakterij. Na primer, ena študija v epruveti je pokazala, da je deviško kokosovo olje lahko zaviralo rast Staphylococcus aureus, vrste bakterij, ki povzroča okužbe s staphom. Druga študija, ki je vključevala 50 otrok, je pokazala, da je žvižganje s kokosovim oljem po umivanju zob enako učinkovito kot klorheksidin, običajno razkužilo, pri zmanjševanju rasti Streptococcus mutans.

Še več, ena študija v epruveti je pokazala, da je emulzija, ki vsebuje kokosovo olje in vodo, učinkovita proti Staphylococcus epidermidis in Escherichia coli, dvema vrstama bakterij, povezanih z boleznimi, ki se prenašajo s hrano.

Lahko spodbuja nadzor krvnega sladkorja

Kokosovi orehi vsebujejo malo ogljikovih hidratov ter veliko vlaknin in maščob, kar je lahko koristno za uravnavanje krvnega sladkorja. En pregled je celo predlagal, da lahko kokosovo olje pomaga znižati raven sladkorja v krvi, kar je lahko posledica njegovih protivnetnih lastnosti in vsebnosti antioksidantov.

Druga študija, ki je vključevala 48 ljudi s presnovnim sindromom, je pokazala, da je zamenjava drugih maščob v prehrani z deviškim kokosovim oljem izboljšala raven trigliceridov in znižala krvni sladkor na tešče po 4 tednih v primerjavi s kontrolno skupino. Visoka vsebnost vlaknin v kokosovem mesu lahko pomaga tudi pri upočasnitvi prebave in potencialno izboljša odpornost proti insulinu, kar lahko pomaga tudi pri uravnavanju ravni sladkorja v krvi.

Po drugi strani pa je nedavni pregled zaključil, da lahko dodajanje kokosove maščobe obrokom dejansko dolgoročno poveča odpornost proti insulinu, kar bi lahko poslabšalo nadzor krvnega sladkorja. Zato je potrebnih več raziskav, da bi bolje razumeli učinek kokosa na uravnavanje krvnega sladkorja.

Kokosovi orehi vsebujejo malo ogljikovih hidratov
Kokosovi orehi vsebujejo malo ogljikovih hidratov

Kokos vsebuje močne antioksidante

Kokosovo meso vsebuje fenolne spojine, ki so antioksidanti, ki lahko pomagajo zaščititi celice pred oksidativnimi poškodbami. Glavne identificirane fenolne spojine vključujejo:

galna kislina
kofeinska kislina
salicilna kislina
p-kumarinska kislina
Laboratorijski testi kokosovega mesa so pokazali, da lahko nevtralizira škodljive spojine, imenovane prosti radikali, ki prispevajo k kroničnim boleznim.

Po drugi študiji v epruveti bi nekateri antioksidanti v kokosu lahko celo pomagali pri zaščiti pred poškodbami DNK. Še več, nekatere študije v epruveti in nekatere študije na živalih so prav tako pokazale, da antioksidanti v kokosovem olju lahko pomagajo zaščititi celice pred poškodbami in smrtjo zaradi oksidativnega stresa in kemoterapije.

Kokos je enostaven dodatek vaši prehrani

Olupljen ali nastrgan kokos doda prijeten okus slanim jedem. Njegova mesna tekstura in okus se dobro obneseta v kariju, ribjih enolončnicah, riževih jedeh ali celo na pohanih kozicah. Zavedajte se, da nekatere blagovne znamke vsebujejo dodan sladkor, ki ga morda ne želite za slane jedi, zato natančno preverite oznako sestavin. Nastrgan kokos je odličen za peko in doda pridih naravne sladkosti in vlage piškotom, mafinom in hitremu kruhu. Potres surovega kokosa doda ovseni kaši teksturo in tropski okus. Vmešano v puding ali jogurt je tudi okusen pospeševalec kalorij za tiste, ki se želijo zrediti.

Kokosovo moko uporabljamo pri peki kot nadomestek za pšenično moko
Kokosovo moko uporabljamo pri peki kot nadomestek za pšenično moko

Kokosovo moko uporabljamo pri peki kot nadomestek za pšenično moko. Je brez glutena, brez oreščkov in priljubljena možnost za vse, ki štejejo ogljikove hidrate. Ker je brez žitaric, je moka dobra tudi za tiste na paleo dieti, ki ne dovoljuje žitnih izdelkov, kot je običajna pšenična moka. Vendar je kokosovo moko najbolje uporabiti v preizkušenih receptih, saj ne vzhaja kot pšenična moka in absorbira več tekočine kot druge vrste moke. Poleg tega je kokosovo olje okusna toplotno obstojna maščoba, ki jo lahko uporabite namesto drugih olj za peko, dušenje ali praženje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.