Kostanj: Nebeški sadež kratkih jesenskih dni

Kostanj, pražen na odprtem ognju, pomeni eno stvar: božič. To je dobesedno prva vrstica “Božične pesmi”. Kostanj pa si zasluži nekaj več kot pohvalo. Ti škrobni oreščki vsebujejo presenetljiv odmerek vlaknin, vitamina C in pomembnih mineralov, kot sta baker in kalij.

Zdravilni učinki

V nasprotju z večino drugih oreščkov kostanji vsebujejo v glavnem zapletene ogljikove hidrate. To ne pomeni, da skoparijo z bistvenimi hranili: kostanj oskrbuje z vitamini in minerali, ki koristijo vašemu telesu. Samo 10 praženih kostanjev vključuje 17% vsega, kar potrebujete na dan, kar je velik plus, saj večina od nas ne dobi vseh hranil, ki jih potrebujemo. Američani na dan pojedo približno 16 gramov vlaknin. To je polovica priporočene količine od 25 do 30 gramov. Vlakna v rastlinskih živilih, kot so oreški, lahko pomagajo ohranjati zdravje prebavil ter znižujejo raven holesterola. Prispevajo tudi k zdravi teži, tako da vas napolnijo, trdijo na kliniki Mayo.

Jesenski kostanj je dober vir vitamina C
Jesenski kostanj

Kompleksni ogljikovi hidrati vas bodo napolnili z energijo

Medtem ko mandlji in arašidi vsebujejo beljakovine, kostanjček vsebuje pretežno kompleksne ogljikove hidrate. Vaše telo kompleksne ogljikove hidrate počasi prebavi za stabilen vir energije. Hrana z visoko vsebnostjo vlaknin in zapletenih ogljikovih hidratov ima tudi manj neposreden učinek na krvni sladkor.

Kostanj je najboljši jesenski orešček
Kostanj-najboljši jesenski orešček

Kostanj – Kako ga jemo?

Medtem ko vsebujejo manj maščob in beljakovin v primerjavi z drugimi drevesnimi oreščki in stročnicami, kostanji tvorijo enostavno sestavino, ki je prav tako hranljiva in malo kalorična”, pravi Jaclyn London, direktorica za prehrano na Inštitutu za dobro gospodinjstvo.” Odlični so za mletje v moko. Iz kostanja lahko naredimo prelivne juhe, lahko ga dodamo enolončnici. Hkrati je tudi odličen, če ga jemo samostojno kot prigrizek. Če želite kostanje kar najbolje izkoristiti, si lahko privoščite sladkane kostanjeve kaše. Ali pa jih kupite sveže in poskusite sami pražiti ali vreti kostanj. Kostanj vam lahko tudi poveča imunski sistem, predvsem zaradi vsebovanosti Vitamina C.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.