Kaj je Kamniti Meteorit in Zakaj je Tako Drag?

Kamniti meteorit je trden kos naplavin iz predmeta, kot je komet, asteroid ali meteoroid, ki izvira iz vesolja in preživi svoj prehod skozi ozračje, da doseže površino planeta ali lune. Ko izvirni predmet vstopi v atmosfero, različni dejavniki, kot so trenje, tlak in kemične interakcije z atmosferskimi plini, povzročijo, da se segreje in oddaja energijo. Nato postane meteor in tvori ognjeno kroglo, znano tudi kot padajoča zvezda ali padajoča zvezda; astronomi najsvetlejšim primerom pravijo “bolidi”. Ko se meteor usede na večjo površino telesa, postane meteorit. Meteoriti se zelo razlikujejo po velikosti. Za geologe je bolid meteorit, ki je dovolj velik, da ustvari udarni krater.

Kamniti meteorit je trden kos naplavin

Nezemeljski izvor meteoritov

Skozi zgodovino so našli občasne meteorite, vendar znanstveniki niso sprejeli njihovega nezemeljskega izvora šele v začetku devetnajstega stoletja. Pred tem so bili ti čudni kamniti meteoriti bodisi prezrti ali pa so veljali za nadnaravnega izvora.

Padci najzgodnejših najdenih meteoritov so izgubljeni v megli mitologije. Številna verska besedila govorijo o kamnih z neba, ki so včasih prispeli v primernih trenutkih, da bi premagali sovražnike avtorjev teh besedil. Vsaj en sveti meteorit je očitno preživel v obliki Kaabe, svetega črnega kamna v Meki, ki ga islam ceni kot relikvijo iz časa patriarhov – čeprav je razumljivo, da ni bil predmet nobenega drobca iz tega svetega kamna. na podrobno kemično analizo.

Sodobna znanstvena zgodovina meteoritov se začne v poznem osemnajstem stoletju, ko je nekaj znanstvenikov predlagalo, da so nekateri kamni čudnega videza imeli tako posebno sestavo in strukturo, da verjetno niso zemeljskega izvora. Zamisel, da dejansko “kamni padajo z neba”, je bila splošno sprejeta šele po tem, ko je znanstvena ekipa, ki jo je vodil francoski fizik Jean-Baptiste Biot, raziskala dobro opažen padec leta 1803.

Zakaj so kamniti meteorit tako drag?

Ker je meteoritov tako malo, so cene in prodajajo po gramih. Pomanjkanje, razpoložljivost, velikost vzorca ter količina in kakovost priprave, ki je bila vključena v kos, lahko vplivajo na ceno. Običajne cene železovega meteorita so na splošno v razponu od 0,50 do 5,00 USD za gram. Kamniti meteoriti so veliko redkejši in imajo cene od 2,00 do 20,00 USD za gram za bolj običajen material. Ni nenavadno, da resnično redek material preseže 1000 USD na gram. Sliši se zelo zastrašujoče, toda primerjava cen meteoritov z bolj znanim materialom postavlja cene v perspektivo. Kamniti meteorit je izjemno drag.

Kamniti Meteorit je zelo redko blago

Meteoriti so zelo redko blago in imajo ustrezno ceno, vendar niso dragi v primerjavi z drugimi redkostmi. Leta 1993 je bilo samo v Združenih državah proizvedenih približno 331.000 kilogramov zlata. Proizvodnja za to eno leto presega ves znani meteoritski material na svetu, razen antarktičnih meteoritov, ki niso na voljo na trgu. Diamanti se prodajajo v karatih, kar je 200 miligramov. Z drugimi besedami, en karatni diamant tehta 1/5 grama. Približna zgodovinska svetovna proizvodnja diamantov je 400.000 kilogramov in se vsako leto povečuje. To vključuje vse stopnje od industrijske do kakovosti draguljev. Večina diamantov ni kakovosti draguljev, vendar lahko dober diamant enokaratnega razreda stane več tisoč ameriških dolarjev ali 25.000 do 30.000 dolarjev na gram.

Zgodovinski kamniti meteoriti

Nekatere zbiratelje pritegnejo sicer običajni meteoriti, ki imajo zanimivo zgodovino, kot je hondrit Beaver L5, ki so ga v štiridesetih letih 20. stoletja uporabljali kot zapor v okrožju Beaver, Oklahoma, ali hondrit Claxton L5, ki je porušil poštni predal v okrožju Evans, Georgia. pozimi 1984.

Primerki, ki imajo edinstven izvor, so zelo iskani tudi pri zbiralcih, saj zagotavljajo povezavo do navdušencev, ki so bili pred nami. Harvey Nininger in njegov naslednik Glenn Huss sta na svoje primerke naslikala majhne, ​​natančne številke zbirk, ki so jih spremljale kartice vzorcev ameriškega meteoritnega laboratorija. Relativno pogost meteorit, kot je železo Canyon Diablo (Arizona, ZDA), postane zelo zbirateljski, če ima Niningerjevo številko.

Večji muzeji z obsežnimi zbirkami včasih trgujejo s trgovci in lovci meteoritov, da bi pridobili novo gradivo. Primerek z oznako ali številko iz Ameriškega naravoslovnega muzeja v New Yorku ali Prirodoslovnega muzeja v Londonu, na primer, dramatično poveča denarno vrednost, ko njegova kopenska zgodovina potuje s primerkom v obliki uradne dokumentacije. Poznam zbiratelje, ki so plačali na stotine dolarjev za sicer izjemen primerek zgolj zato, ker je prišel s starinsko ročno napisano etiketo velikega zgodovinskega zanimanja.

Nekatere zbiratelje pritegnejo sicer običajni meteoriti

Od kje pride kamniti meteorit?

Med vožnjo zamišljeno poglejte skozi okno svojega avtomobila ali še bolje, opazujte hribe, doline in ravnine, ki se valijo mimo, ko potujete z vlakom ali letalom. Pokrajina, ki se nam razkrije, je očitno le površje našega domačega planeta.

V geološkem smislu je to skorja našega planeta, ki bi jo slovar lahko opredelil kot »najbolj zunanjo trdno plast planeta ali lune«. Zunanja skorja našega planeta se zelo razlikuje od drugih teles v Osončju, saj je bogata s kisikom in vodo. Površje našega planeta je bilo oblikovano in spremenjeno zaradi neusmiljenega delovanja dežja, vetra in ledu. Poleg tega so številne sedimentne kamnine, ki sestavljajo zemeljsko skorjo, bogate s fosili – ostanki starodavnih življenjskih oblik – vendar doslej še niso odkrili fosilnih zapisov življenja na drugih planetih.

Ker se ogromne tektonske plošče, ki sestavljajo zemeljsko skorjo, premikajo in povzročajo potrese in vulkanske izbruhe, se tla, na katerih stojimo, nenehno spreminjajo. Torej bi lahko uporabili malo umetniške licence in rekli, da naš planet živi, ​​poleg tega, da je edinstven v Osončju.

Kje je bil najden najdražji kamniti meteorit?

Največji meteorit na Zemlji je meteorit Hoba, odkrit v Namibiji leta 1920. Meteorit Hoba tehta približno 54.000 kilogramov (119.000 funtov). Meteorit Hoba je tako velik in tako težak, da ga še nikoli niso premaknili od tam, kjer so ga našli! Večina meteoritov je zelo podobnih kamninam na Zemlji, le da imajo meteoriti običajno temno, zažgano zunanjost. Ta zunanjost nastane, ko trenje iz atmosfere stopi meteorit, ko se strmoglavi proti Zemlji. Ta postopek, znan kot toplotna ablacija, lahko meteoritom da tudi hrapavo, gladko površino ali površino odtisa palca. Toplotna ablacija ustvari te različne teksture zaradi različnih kemikalij, prisotnih v meteoritu.

Največji meteorit na Zemlji je meteorit Hoba

Meteoriti trčijo skozi atmosfero vseh planetov in lun v našem sončnem sistemu. Nekateri planeti in lune nimajo dovolj atmosfere, da bi razbili meteorje, kar ima za posledico velike meteorite. Ti večji meteoriti ustvarjajo globoke, okrogle udarne kraterje, ki jih lahko najdemo po vsej Luni, Merkurju in Marsu. Leta 2005 je prvi meteorit, ki so ga našli na drugem planetu, odkril Opportunity, eno od NASA-inih vesoljskih plovil Mars rover. Leta 2014 je Opportunityjevo sestrsko vesoljsko plovilo Curiosity odkrilo meteorit, ki je bil širok 2 metra (7 čevljev), zaradi česar je največji doslej odkrit na Marsu.