Booking.com

Ali Veste, Kaj je Supanje in Kako Pravilno Supati?

Supanje je aktivnost vodnih športov na prostem, pri kateri jahač vstane na veliki deski in uporablja veslo za premikanje po vodi. Supanje, znano tudi po kratici SUP, je eden najhitreje rastočih športov na deski na svetu. SUP je podrazred veslanja, širši koncept, ki vključuje tudi uporabo rok med klečanjem, ležanjem ali stanjem na ozki in dolgi deski za premikanje po vodi. Supanje ima svoje korenine v Afriki, Južni Ameriki in starodavni polinezijski kulturi. Zgodovinarji verjamejo, da so domorodci v 16. stoletju uporabljali lesene deske za veslanje, da so se premikali z enega kraja na drugega in lovili valove za zabavo.

Supanje je aktivnost vodnih športov na prostem
Supanje je aktivnost vodnih športov na prostem
Booking.com

Tom Blake je pionir sodobne gradnje desk za veslanje. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja so Američani pomagali obnoviti stare havajske table. Desetletje pozneje je Blake že gradil votle plošče s polovico teže zgodovinskih modelov. Med 1930-imi in zgodnjimi 1990-imi so deske za veslanje ostale v senci desk za surfanje in deskanje, saj so trg prevzele manjše in lažje deske.

Ponovno rojstvo supanja

Ponovno rojstvo supanja se zgodi po več uspešnih in zelo obiskanih dirkah na dolge proge, ki so ta šport postavile v središče pozornosti. Danes se deska za veslanje giblje med 12 in 20 čevlji. Široka je približno 20 centimetrov in tehta med 20 in 40 funtov. Supanje se je hitro pokazalo kot dostopna alternativa, predvsem za (starejše) deskarje, ki nikoli niso opustili lovljenja in jahanja valov. Industrija je hitro odgovorila s lansiranjem na stotine modelov. Ti so bili bolj ali manj navdihnjeni z deskami za deskanje, ki jih je bilo mogoče uporabiti v različnih situacijah. Blagovne znamke, ki so bile do nedavnega zaprte v tržnih nišah jadranja na deski in kajtanja, so v SUP-anju našle nove priložnosti. Danes lahko v supanju uživate v ravnih oceanih, conah za deskanje, jezerih, rekah, kanalih, celinskih vodnih poteh in celo velikih bazenih.

Ponovno rojstvo supanja
Ponovno rojstvo supanja

Supanje za vse

S pojavom napihljivih desk za veslanje stoje je ta šport postal še bolj popularen in dostopen. SUP deska zdaj gre v nahrbtnik. Veslanje stoje ni samo odlična vadba in zabava, ampak je lahko tudi pametno prevozno sredstvo, ki vam omogoča, da na krov nosite majhne torbe in predmete. SUPanje je odprlo tudi nove in nepričakovane priložnosti izven deskanja. Deske za veslanje stoje uporabljajo tudi ljubitelji joge, pilatesa, ribolova in plavanja za izvajanje posebnih treningov. Obstaja več vrst SUP desk za različne namene. Našli boste modele za dirkanje, deskanje, križarjenje po ravnih vodah in crossover različice. Velikost deske za veslanje stoje se giblje med 9 in 13 čevljev. Veslo ima tri komponente. In sicer: ročaj, gred in rezilo. Giblje se med 6 in 12 palci.

Supanje: vedno večji tekmovalni vodni šport

Danes je supanje večinoma rekreativna dejavnost, po svetu pa potekajo tudi številna tekmovanja. Mednarodna deskarska zveza (ISA) organizira svetovno prvenstvo v veslanju stoje in deskanju (WSUPPC). Dogodek vključuje štiri SUP divizije (SUP Surfing, SUP Racing Technical, SUP Racing Sprint in SUP Racing Distance) in dve kategoriji veslanja na deski (Paddleboard Racing Technical in Distance). Tako kot deska za surfanje, SUP voznik stoji v pokončnem položaju, na sredini deske. Nato uporabnik rezilo popolnoma zastavi v vodo, preden začne vleči. To velja za vsak njihov udarec. Ker lahko SUPersi ujamejo valove prej kot kdorkoli drug, so vabljeni, da sledijo neformalnemu kodeksu obnašanja, ki spodbuja varno in zdravo okolje v postavi.

Danes je supanje večinoma rekreativna dejavnost, po svetu pa potekajo tudi številna tekmovanja
Danes je supanje večinoma rekreativna dejavnost, po svetu pa potekajo tudi številna tekmovanja

Leta 2008 je obalna straža Združenih držav (USCG) deske za supanje uradno razvrstila med plovila, vendar se morajo umakniti čolnom na motorni pogon in velikim vodnim plovilom.

Ali je supanje dobra vadba?

Da, supanje je odlična vadba. Le malo dejavnosti ponuja tako obsežen razpon, od treninga zgornjega dela telesa do dela nog in krepitve moči jedra. Hkrati je to tudi dokaj nizko intenzivno in zabavno početje. Tukaj je razlog, zakaj bi morali preskočiti telovadnico in se namesto tega odpraviti proti najbližjemu jezeru (ali še bolje, potovati po svetu, da to storite): Veslanje stoje je zelo preprosto. Velik del privlačnosti stoječega veslanja na deski [SUP] je v njegovi mamljivi preprostosti.

Ni pomembno, kakšna je vaša telesna velikost, oblika ali stopnja telesne pripravljenosti. Tako enostavno je, da lahko sodeluje skoraj vsak. Nam ne verjamete? SUP športnica Lizzie Carr je prvič preizkusila veslanje na deski le dve leti preden se je zapisala v zgodovino kot edina oseba, ki je preplula celotno dolžino Anglije prek mreže kanalov. “Na misiji sem, da pokažem, da ima lahko vsakdo pustolovščino,” je dejala takrat. “To, kar počnem, je nekaj, kar lahko naredi vsak.”

Supanje porabi veliko kalorij. Kaj boste imeli od supanja, je odvisno od tega, kaj vložite; bolj ko se boste lotili tega, bolj boste goreli. Toda tudi priložnostno veslanje lahko v eni uri porabi 430 kalorij, pravi SUP World Mag. To je približno dvakrat toliko, kot bi porabili pri zmerni hoji v istem časovnem obdobju. Nadgradite svoje supanje v vadbo joge in porabili boste 540 kalorij v eni uri, medtem ko bo ena ura supanja (veslanje na dolgi razdalji brez ustavljanja z zmernim tempom) porabila 708 kalorij, kar je enako kot pri supanju deskanje (kot dejansko deskanje, v morju, vendar z veslom).

Le malo dejavnosti ponuja tako obsežen razpon, od treninga zgornjega dela telesa do dela nog in krepitve moči jedra
Le malo dejavnosti ponuja tako obsežen razpon, od treninga zgornjega dela telesa do dela nog in krepitve moči jedra

Kakšne so prednosti supanja?

Pri supanju pa ne gre le za porabo teh kalorij. Prav tako je odlična vadba zaradi svojih celostnih koristi. SUP ima izrazito meditativno kakovost, ki izhaja iz zmožnosti, da se spustimo in vidimo svet na počasnejši in podrobnejši način. Kjer koli se že znajdete, lahko uporabljate veslanje stoje, da se potopite v naravno pokrajino in ocenite svoje okolje iz sveže perspektive. Tukaj je več o prednostih: Supanje je malo naporno in sproščujoče. Pozabite na naporno sejo dvigovanja uteži.

Supanje bo vaše telo spravil v formo, vendar brez ostankov intenzivnosti drugih vadb, ki temeljijo na moči. Prav tako ga je lažje obvladati kot recimo smučanje in manj zastrašujoče kot nekaj, kot je deskanje. Od vas je odvisno, kako intenzivno jo želite narediti (tok in hitrost bosta naredila razliko), vendar je to dobra dejavnost za vsakogar, ki si želi olajšati vadbo. Obkrožen z lepoto odprte pokrajine je precej sproščujoč in lahko se osvežite – s potapljanjem v vodo – kadarkoli postane premočno.

Veslanje na deski stoje vas potopi v naravo. Poleg tega, da je veslanje na deski stoje oblika vadbe, gre tudi za beg od situacije. Potopite se lahko v čudovito naravo, s soncem na vaših ramenih in vodo, ki se razprostira povsod okoli vas.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.