Kolcanje: Kako se ga Hitro in Učinkovito Znebiti?

Kolcanje je lahko nadležno. Večina kolcanja bo izginila sama od sebe. Toda v nekaterih primerih lahko trajajo nekaj časa. In če preizkusite eno od pripovedi starih žen o prenehanju kolcanja – recimo, da bi vas nekdo prestrašil – boste verjetno razočarani. Obstaja nekaj domačih zdravil, ki jih lahko poskusite, čeprav ni veliko dokazov, da katera od njih resnično deluje. Če vaše kolcanje traja več kot 2 dni ali je dovolj močno, da moti prehranjevanje, dihanje ali spanje, se posvetujte z zdravnikom. Morda bodo lahko zdravili kronično kolcanje z zdravili ali opravili nekaj testov, da bi ugotovili, zakaj vaše kolcanje ne izgine. Kolcanje je lahko zelo neprimerno, sploh v določenih pomembnih trenutkih. Preberite si članek in ugotovite, kako se hitro in učinkovito znebiti kolcanja.

Kolcanje je lahko nadležno

Kolcanje je nadležen refleks, ki se pojavi, ko se diafragma (mišična stena med prsnim košem in trebuhom) nehote krči. Zrak nenadoma hiti v pljuča, kar povzroči, da se glasilke hitro zaprejo in s tem ustvarijo “hik” hrup. Kolcanje lahko sprožijo določena hrana, pijača, bolezen ali dejanja, vendar se pogosto pojavijo in izzvenijo spontano. Znanstveniki niso prepričani, zakaj dobimo kolcanje, in so izvedli nekaj študij, da bi raziskali številna domača zdravila, predlagana za kolcanje. Čeprav ni zanesljivega načina, kako se znebiti kolcanja, ima skoraj vsakdo svoje najljubše domače zdravilo, za katerega je prepričan, da je učinkovit.

Vzroki za kolcanje

Kolcanje se zgodi, ko začne vaša diafragma nehote krčiti. Vaša diafragma je velika mišica, ki vam pomaga pri vdihu in izdihu. Ko se krči, nenadoma vdihnete in glasilke se zaprejo, kar povzroči značilen zvok. V večini primerov hitro pridejo in odidejo. Dejavniki življenjskega sloga, ki lahko povzročijo kolcanje, vključujejo: jesti preveč ali prehitro, gazirane pijače, začinjene hrane, biti pod stresom ali čustveno navdušeni, pitje alkohola in izpostavljenost hitrim spremembam temperature. Kolcanje lahko nastopi ob zelo neprimernem času.

Način za prenehanje kolcanja: Tehnike dihanja in drže

Včasih lahko preprosta sprememba dihanja ali drže sprostite vašo diafragmo.

Vadite odmerjeno dihanje. Poškodujte svoj dihalni sistem s počasnim, odmerjenim dihanjem. Vdihnite, če preštejete do pet, in izdihnite, če preštete do pet.

Zadržite dih. Vdihnite velik požirek zraka in ga zadržite približno 10 do 20 sekund, nato pa počasi izdihnite. Po potrebi ponovite.

Vdihnite v papirnato vrečko. Na usta in nos položite papirnato vrečko za kosilo. Počasi vdihnite in izdihnite, napihnite in napihnite vrečo. Nikoli ne uporabljajte plastične vrečke.

Objemite kolena. Usedite se na udobno mesto. Pripnite kolena k prsim in jih tam držite dve minuti.

Stisnite prsni koš. Nagnite se ali upognite naprej, da stisnete prsni koš, kar pritiska na diafragmo.

Uporabite Valsalvin manever. Če želite izvesti ta manever, poskusite izdihniti, medtem ko stisnete nos in držite usta zaprta.

Način za prenehanje kolcanja: Tehnike dihanja in drže
Način za prenehanje kolcanja: Tehnike dihanja in drže

Način za prenehanje kolcanja: Tlačne točke

Tlačne točke so področja vašega telesa, ki so še posebej občutljiva na pritisk. Pritisk na te točke z rokami lahko pomaga sprostiti diafragmo ali stimulirati vagus ali frenične živce.

Potegnite za jezik. Vlečenje za jezik stimulira živce in mišice v grlu. Zgrabite konico jezika in ga enkrat ali dvakrat nežno potegnite naprej.

Pritisnite na diafragmo. Vaša diafragma ločuje vaš trebuh od pljuč. Z roko pritiskajte na predel tik pod koncem prsnice.

Med požiranjem vode stisnite nos.

Stisnite dlan. S palcem pritiskajte na dlan druge roke.

Masirajte karotidno arterijo. Na obeh straneh vratu imate karotidno arterijo. To občutite, ko preverite svoj utrip z dotikom vratu. Lezite, obrnite glavo v levo in s krožnimi gibi masirajte arterijo na desni strani 5 do 10 sekund.

Stvari za jesti ali piti za kolcanje

Uživanje določenih stvari ali spreminjanje načina pitja lahko pomaga tudi pri stimulaciji vaših vagusnih ali freničnih živcev.

Pijte ledeno vodo. Počasi srkanje hladne vode lahko pomaga stimulirati vagusni živec.

Pijte z nasprotne strani kozarca. Nagnite kozarec pod brado, da pijete z druge strani.

Počasi popijte kozarec tople vode, ne da bi prenehali dihati.

Pijte vodo skozi krpo ali papirnato brisačo. Kozarec hladne vode pokrijemo s krpo ali papirnato brisačo in spijemo.

Sesajte kocko ledu. Ledeno kocko sesajte nekaj minut, nato jo pogoltnite, ko se skrči na primerno velikost.

Grgrajte ledeno vodo. Ledeno vodo grgrajte 30 sekund. Po potrebi ponovite.

Pojejte žlico medu ali arašidovega masla. Pustite, da se malo raztopi v ustih, preden ga pogoltnete.

Pojejte malo sladkorja. Na jezik položite ščepec granuliranega sladkorja in ga pustite stati 5 do 10 sekund, nato pogoltnite.

Sesajte limono. Nekateri dodajo malo soli limonini rezini. Izperite usta z vodo, da zaščitite zobe pred citronsko kislino.

Na jezik si dajte kapljico kisa.

Kolcanje je nadležno
Kolcanje je nadležno

Nenavadne, a preizkušene metode za odrasle

Morda niste seznanjeni s temi metodami, vendar sta obe podprti z znanstvenimi študijami primerov.

Doživeti orgazem. Obstaja stara študija primera Zaupanja vreden vir, ki vključuje moškega, katerega kolcanje je trajalo štiri dni. Takoj so odšli, potem ko je doživel orgazem.

Izvedite rektalno masažo. Druga študija primera Zaupanja vreden vir poroča, da je moški s stalnim kolcanjem našel takojšnje olajšanje po rektalni masaži. Z gumijasto rokavico in veliko količino lubrikanta vstavite prst v danko in masirajte.

Druga sredstva za kolcanje

Tukaj je nekaj drugih trajnih zdravil, ki jih lahko poskusite.

Tapnite ali drgnite zadnji del vratu. Drgnjenje kože na zadnji strani vratu lahko stimulira vaš frenični živec.

Prebodite zadnji del grla z vatirano palčko. Nežno brisite zadnji del grla z vatirano palčko, dokler ne zasopite ali zakašljate. Vaš gag refleks lahko stimulira vagalni živec.

Zamotite se z nečim privlačnim. Kolcanje pogosto mine samo od sebe, ko se nehate osredotočati nanje. Igrajte videoigro, izpolnite križanko ali naredite nekaj izračunov v glavi.

Kdaj k zdravniku?

Večina primerov kolcanja izgine v nekaj minutah ali urah. Če redno kolcate, ki trajajo več kot dva dni, se posvetujte s svojim zdravnikom. Vaše kolcanje je lahko znak osnovnega stanja, kot so:

gastroezofagealni refluks (GERB)
možganska kap
multipla skleroza

Poleg tega so nekateri primeri kolcanja bolj trdovratni kot drugi. Ko se to zgodi, vam bo zdravnik morda predpisal zdravila, ki jim bodo pomagala prenehati. Pogosta zdravila za kronično kolcanje vključujejo:

baklofen (gablofen)
klorpromazin (thorazin)
metoklopramid (Reglan)

Če redno kolcate, ki trajajo več kot dva dni, se posvetujte s svojim zdravnikom
Če redno kolcate, ki trajajo več kot dva dni, se posvetujte s svojim zdravnikom

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.