Booking.com

Kaj je Jajčna Dieta in Ali je Zares Učinkovita?

Jajčna dieta je izjemno skopa. Ali imate radi jajca? Imaš res rada jajca? Potem vam bo dieta s kuhanimi jajci morda všeč – še posebej, če želite shujšati. Resnica je, da ta modna dieta ne bo povzročila dolgoročnih sprememb, ki bi izboljšale vaše zdravje. Ste še vedno radovedni? Preberite, če želite izvedeti, kako ta načrt deluje, njegove prednosti in slabosti ter kako ga varno upoštevati. Dieta s kuhanimi jajci se osredotoča na jajca, zlasti na trdo kuhana jajca. Na dan pojeste najmanj dve do tri jajca in vam jih sploh ni treba vključiti v vsak obrok. Zakaj bi nekdo hotel jesti na ta način? Ima nekaj zvezdniške podpore: Nicole Kidman naj bi jedla samo trdo kuhana jajca, preden je igrala v Mrzli gori. Charles Saatchi, nekdanji mož kuharice Nigelle Lawson in ustanovitelj oglaševalske agencije Saatchi & Saatchi, je opravil tudi dieto s kuhanimi jajci.

Jajčna dieta je izjemno skopa
Jajčna dieta je izjemno skopa
Booking.com

Kako deluje dieta s jajci?

Obstaja več različic diete s kuhanimi jajci. Jajčna dieta je lahko izjemno uporabna, sploh če morate v kratkem času izgubiti ogromno kilogramov. Ne glede na to, je tudi precej škodljiva, zato ni pametno zgolj jesti jajca. Poglobili se bomo v spodnje možnosti, vendar je tipična različica podobna Atkinsovi dieti z malo ogljikovimi hidrati, piše Arielle Chandler v The Boiled Egg Diet. Dnevni obroki na splošno izgledajo takole:

Zajtrk Vsaj dve jajci in en kos sadja (zelenjava z malo ogljikovimi hidrati ali beljakovine po želji)

Kosilo Jajca ali puste beljakovine in zelenjava z malo ogljikovimi hidrati

Večerja Jajca ali puste beljakovine in zelenjava z malo ogljikovimi hidrati

Ali je jajčna dieta dobra za vas?

Na splošno ta jajčna dieta vsebuje zdravo hrano, vendar ni uravnotežena, zdrava prehrana. Jajčna dieta je izjemno restriktivna, neverjetno nizkokalorična in muhasta. “Mislim, da ne bi smeli biti na dieti, ki zahteva obsedenost z eno hrano,” pravi dr. Lisa Young, RDN, avtorica knjige Končno polna, končno vitka iz New Yorka.

Bistvo diete, jajca, je hrana, ki je zdrava za vas – samo ne kot vaša edina ali glavna hrana. Ameriško združenje za srce pravi, da je eno jajce (ali dva beljaka) na dan lahko del zdrave prehrane. “Jajca so odličen zajtrk. Trdo kuhano jajce je hranljiv prigrizek, vendar menim, da je uživanje raznolike hrane bolj zdrav način prehranjevanja,” pravi dr. Young.
Dobra stvar jajc je, da vsebujejo veliko beljakovin. Eno veliko kuhano jajce vsebuje 78 kalorij, 6 gramov (g) beljakovin, 5 g maščobe, 0,6 g ogljikovih hidratov in 0 g vlaknin. »Jajca so popolna beljakovina in vsebujejo hranila, kot sta vitamin D in holin,« pravi Amy Shapiro, RD, ustanoviteljica in direktorica Real Nutrition v New Yorku. Popolna beljakovina je tista, ki vsebuje vse esencialne aminokisline v ustreznih količinah. puščica desno navzgor Holin je hranilo, ki pomaga proizvajati nevrotransmiterje, ki med drugim uravnavajo spomin in razpoloženje.
Medtem ko nekatere raziskave povezujejo zajtrke z visoko vsebnostjo beljakovin, ki vsebujejo jajca, s pomočjo tistim na dieti pri izgubi kilogramov, »v jajcih ni nič čarobnega za hujšanje,« pravi Shapiro.

jajčna dieta vsebuje zdravo hrano, vendar ni uravnotežena, zdrava prehrana.
jajčna dieta vsebuje zdravo hrano, vendar ni uravnotežena, zdrava prehrana

Stranski učinki uživanja večinoma kuhanih jajc

Ta jajčna dieta je res nizkokalorična in omejuje veliko živil z veliko vlakninami, kot so cela zrna in fižol. Zaradi tega lahko zgrešite oznako na vlaknih, če niste previdni. Zdravstveni strokovnjaki priporočajo, da moški, stari 50 let in mlajši, zaužijejo vsaj 38 g vlaknin, ženske pa vsaj 25 g vlaknin. puščica desno navzgor. Če jih zmanjšate, obstaja tveganje za zaprtje. Tveganje za zaprtje je še posebej veliko, če jeste samo jajca, saj imajo jajca 0 gramov vlaknin.

Jajčna dieta – ali je varno slediti?

Če ste v preteklosti imeli neurejeno prehranjevanje, kakršna koli restriktivna dieta (vključno z dieto s kuhanimi jajci) ni za vas. Tisti, ki živijo s kroničnimi zdravstvenimi težavami, zlasti tistimi, ki zahtevajo jemanje zdravil, bi bilo pametno, da se posvetujejo s svojim zdravstvenim timom, preden naredijo kakršne koli dramatične spremembe v svoji prehrani – jajčna dieta bi štela za dramatično.

Po drugi strani pa se ljudje, ki v preteklosti nimajo motenj hranjenja ali trenutnega zdravstvenega stanja, verjetno ne bodo soočili z zdravstvenimi težavami, če bodo kratkoročno sledili dieti s kuhanimi jajci. »To se mi zdi jajčna dieta na rdeči preprogi. To je nekaj, kar lahko poskusite le, če želite hitro videti rezultate in vam ni všeč, če se za kratek čas počutite omejene,« pravi Shapiro. Ugotavlja, da se ta jajčna dieta zgleduje po šestdesetih letih 20. stoletja, času, ko je »veljalo, da je omejevanje damsko in skromno,« pravi. Vendar to ni zdrav prostor za bivanje.

Poleg tega obstaja še vedno zmeda o tem, ali so jajca dobra za vas, saj vsebujejo prehranski holesterol. Vsako kuhano jajce ima 186 miligramov (mg) holesterola. Ena študija je pokazala, da je vsakih dodatnih 300 mg holesterola s hrano, zaužitih na dan, povezano s 17 oziroma 18 odstotki povečanim tveganjem za srčno-žilne bolezni in smrt iz katerega koli vzroka.
Medtem je druga študija pokazala, da je holesterol manj nevaren pri odraslih s prediabetesom in sladkorno boleznijo tipa 2. Avtorji so poročali, da udeleženci, ki so tri mesece uživali dieto z visoko vsebnostjo jajc, niso doživeli sprememb ravni lipidov v krvi ali označevalcev vnetja (kar bi kazalo na spremembo zdravja srca in ožilja) v primerjavi s tistimi na dieti z malo jajc.

jajčna dieta bi štela za dramatično
jajčna dieta bi štela za dramatično

Torej so jajca dobra ali škodljiva za vas?

Torej so jajca dobra ali škodljiva za vas? Ob upoštevanju celotne raziskave Shapiro ugotavlja, da so nasičene maščobe v hrani tiste, ki zvišujejo holesterol, ne nujno holesterol v prehrani. Še več, »enostavni ogljikovi hidrati in sladkorji v živilih zvišujejo holesterol in trigliceride. Ne bi me skrbelo, če bi vsak dan jedla trdo kuhana jajca,« pravi. Če pa je to večina tega, kar jeste, bi se lahko nasičene maščobe povečale.

Shapiro daje svojim strankam zeleno luč, da pojedo dve jajci na dan, vendar se zdi, da se ta zdravstveni nasvet vsako leto razlikuje glede na druge zdravstvene organizacije in raziskave. Ena študija je na primer pokazala, da vsaka polovica jajca, zaužitega na dan, poveča tveganje za splošno umrljivost in umrljivost zaradi srčno-žilnih bolezni za 7 odstotkov – krivec pa je bila povečana poraba holesterola prek jajc.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.